14 Ocak 2010 Perşembe

Aziz Yıldırım Basketbola da El Atsın


Bugün futbol maçlarının ihalesi vardı. Haber siteleri, spor siteleri, televizyonlar vs. mutlaka gözünüze çarpmıştır. Bir önceki ihaleyi yıllık 140 milyon $'a alan ve her fırsatta bunu sporseverlerin başına kakan Digitürk, Türk Telekomla girdiği ihale savaşını kazandı. Bunda garipsenecek bir durum yok.  

Gelelim Digitürk'ün verdiği paraya. Bir yıl için kemiksiz 320 milyon $ , %10'luk federasyon payı, vergiler vs.ler eklenince meblağ 400 milyon $'ın epey üzerine çıkıyor. Yani bir önceki bedelin 2,5 katı. Düşünün artık 140 milyon $ için ağlanıp sızlanan Digitürk gözü kapalı 320 milyon $ verebiliyor. Kulüpler Birliği başkanı Aziz Yıldırım 1 sene önceden bu günün zeminini çok güzel hazırlamaya başlamıştı. Uğur Dündar'la canlı yayınlara bile çıkıp Doğan grubunu gazladı, Aydın Doğan'ın bugün maliyeyle başı belaya girmiş olmasaydı ihalenin 400 milyon $'ı bulması işten bile değildi.

Olayın basketbol boyutuna bakarsak yayın hakkı yine aynı grubun elinde. Ama ufak bir fark var. Verilen ücret iki yıl için 13,5 milyon $. Evet bir tarafta yıllık 320 milyon $, diğer tarafta yıllık 6,5 milyon $. Elbette basketbolun futbol kadar popüler olduğunu iddia etmiyorum ama aradaki fark abes değil mi? Basketbolda futboldaki gibi Kulüpler Birliği gibi bir oluşum yok. Bildiğim kadarıyla Lig Kurulu adı altında federasyonla yapılan ortak bir toplantı varki (oda yazdan yaza) herhangi bir yaptırım gücü yok. Digitürk'ün 2008'de aldığı yayın hakları bu sezon sonunda sona eriyor. Ntv spor, Digitürk, spor kanalı kuracak olan TRT gibi ciddi taliplilerin olacağını düşünürsek epey çekişmeli olmaya aday cazip bir ihale. 

1 yorum:

Fanatik Basket dedi ki...

türkiye'de basketbol gelişmekte olan bir spor. çok ufak bir kemik izleyicisi var. yeni yeni seviliyor ve gelişmeye başlıyor.

böyle bir ortamda maçları şifreli/paralı kanaldan yayınlamak türk basketbolunu geriye götürdüğü gibi, ticari açıdan da bir fiyaskodur.

burası yunanistan, israil, litvanya gibi basketbolun 1 numara olduğu bir ülke değil. insanlar sırf basketbol maçları için para verip üyelik/decoder almazlar. belki yüzde 2-3 gibi ufak bir kesim alır ancak o da kanala birşey kazandırmaz.

şifreli kanaldan yayınlanan maçlar yüzünden, yeni nesil basketbolseverler de türk basketbolundan uzaklaşmış, tamamen nba manyağı olmuş durumda. türk liglerinde kaç takım var kim lider onu bile bilmiyorlar.

tüm bunlar göz önüne alındığında, umarım "bir dahaki ihaleyi ntv ya da trt gibi herkesin ulaşabileceği bir kanal kazanır" diyorum, diliyorum